Trickmetolife

I just try to put color into this grey world

Viva la diva Nudie eyeshadow collection

Publicerad 2014-02-02 15:00:38 i Reviews, Swatches,

 
Okej, jag såg nu efter att jag redigerat denna bilden att jag antagligen kunde tvättat av den lite. Men jag tänkte inte på det när jag tog bilxderna, Och jag orkar inte riktigt ta om dem.. Nog om det!
 
Detta är då Viva la Divas Nudie palett. Och vet ni vad? Det är nästintill en EXAKT kopia av Naked 2 paletten. Jag ska ta en dag och jämföra båda med varandra. Har redan gjort det för mig själv här hemma, men jag tänkte så jag kunde visa er :)
 
 
Själva förpackingen ser ut som Naked 1 paletten, med hur den stänger sig och den lilla spegeln i. Enda är att denna är i kartong. Visserligen är Naked 1 det med. Men det är en distinkt viktskillnad, då jag antar att Naked paletten är gjord av tyngre kartong, Och då självklart har sammet utanpå. Denna har inte det. Utan det är bara i papper. lika smidig att ta med sig som naked paletterna. Sen har inte denna paletten något namn på ögonskuggorna vilket är lite sådär anser jag..
 
 
Själva pigmenteringen i ögonskuggorna är helt okej. Förutom den som är nr 6 ifrån vänster. Den är väldigt hårdpackad, så man måste skrapa på den för att få upp någonting alls. Läste runt och såg att jag inte är den enda som har det problemet med just den skuggan.
Jag skulle dock råda till att man införskaffar sig en bra ögonprimer och Nys Jumbo penna i Milk om man ska använda dessa. För då kommer färgerna att komma fram mycket, mycket mer. Här nedan har jag Too Faced Shadow Insurance under ögonskuggorna så att dom skulle synas.
I överlag så gillar jag denna paletten, men i och med att jag faktiskt äger den riktiga naked 2 paletten så blir det att jag sträcker mig mer efter den. Men för dom som inte har råd med Urban Decay Naked 2 palett så är denna ett jättebra och billigt alternativ till den.
 
Viva la Diva går att köpa på Åhlens eller diverse online butiker
Nudie paletten kostar ca 149 kr.
 
 
 
Disclaimer:
Some products shown in this post may have been provided by the brand of their PR representative for potential review or use. This however will not interfere with my judgment
 

 
Okay, I saw now after I edited this picture that I probably could have washed it before. But I was not thinking about it when I took the pictures, and I'm to lazy to redo it .. Enough about that!
This is the Viva la Divas Nudie palette. And you know what? It is almost an EXACT copy of the Naked 2 Palette. I'll compare them both one day.. I have already done it alot of times at home, But I thought that I could share with you one day.
 
The packaging looks like Naked 1 palette, with how it opens and the tiny mirror in it.. The only thing is that this is in cardboard. But Naked 1 is also made of that. But there is a distinct difference in weight, I think the Naked palette is made of heavy cardboard, and then obviously have velvet on the outside. This does not have it it is only made of paper. It is as easy to take with me as the  naked palettes. but this palette doesnät have any name on the eyshadows, which I'm not really a fan of..
 
The pigmentation of the eyeshadows are okay.except for No. 6 from the left. It is very hard packed, so you have to scrape it to get up anything. I read around and saw that I'm not the only one who has the problem with that particular shade.

However, I would advise that you acquire a good eyeshadow primer and NYX Jumbo pencil in Milk when you use them.. Because then the colors will be more pigmented.  I've have used Too Faced Shadow Insurance underneath the eyeshadows so they would be visible.
In general, I like this palette, but because I actually own the real naked 2 palette so I tend to reach more for it. But for those who can not afford the Urban Decay Naked 2 palette so this is a great and cheap alternative to it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emily

Makeup enthusiast, Love playing with it, Love buying it and I love to create characters with it. do you have questions or just wants to talk to me in general, please contact me here: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela