Trickmetolife

I just try to put color into this grey world

Glossybox February!

Publicerad 2013-02-28 21:13:30 i Glossybox,

 
Såå. Månadens Glossybox hittade sig fram till min brevlåda idag. OCH KOLLA HUR FIN DEN ÄR! Bilden gör inte ens "rosetten" rättvis! den verklige SKRIKER rosa när man ser den irl. Denna kommer jag definitivt hitta någon nytta av (sparar alla glossy lådorna för tillfällen man kan ge presenter) Så låt oss se vad som finns i den :D
 
 
 
Detta är då vad som fanns i. Och ah. jag måste säga att jag var lite besviken. för glossybox t.o.m skickade ut mail till en och skrev om att den här boxen skulle vara speciel och "extra tjejig" så jag förvöntade mig massvis med rosa och glitter och tjejiga saker. fair enough. denna är väl tjejig så sett. Men. jag vet inte ._. inte så mycket rosa eller glitter som jag hade hoppats på. sen blev jag riktigt lurad av modelco pennnan (bild kommer längre ner) Och jag belv seriöst arg för det. Cheek+ lips tinten vet jag var med i nyårsspecial boxen. och jag tycker nästan det är lite dåligt att dom skickar ut samma i denna. Speciellt för dem som faktiskt lade ut mer pengar för att få den specialboxen. men det är väl bara jag? Hår grejer är jag alltid glad för. speciellt allt som kanske kan rädda mit snustorra jätte slitna hår som är mitt egna fel pga WAY too much hårfärgning sen jag var typ 12..
 
 
1. MARIA NILA STOCKHOLM Swedish Therapy oil
"En svensk hårolja där havtornsolja skyddar och bevarar hårfärgen. Rik på omättande fettsyror som mjukgör, återfuktar och stärker. Ditt hår blir smidigt icg glansigt utan att bli fett"
199 kr/ 50 ml
 
 
2. BOOTS NO 7 Beautiful skin cleansing lotion
"Ett av storbrittaniens mest omtyckta märken, Boots no7, avlägsnar här effektivt alla spår av makeup och gör din hud mjuk, uppfriskad och full av lyster"
119 kr/200 ml
 
 
 
3. MODELCO Lip enchancer Illusion lip liner (fullsize)
"Fixa det perfekta 'plutet' och en illusion av fylligare läppar. Bivax skyddar tillsammans med kakao- och sheasmör. appliceras lätt utanför läpp-linjen. Extra plus för inbyggd vässare!"
195 kr/st
 
Okej. här är det jag störde mig på. Ser ni det? Jag öppnade förpackningen och blev helt "OOOH DEN ÄR ROSA PRECIS VAD JAG BEHÖVER!! :D" öppnar upp för att se HUR rosa den är, så är den brun... VARFÖR ha den målad rosa nere i änden? INGET märke som jag vet om har en annan färg där än den som är på pennan. WTF?! seriöst. STORT minus från mig MODELCO! Och vässaren gör bara att det känns billigare än vad den egentligen är -.-
 
 
 
 
4. REDKEN Color extended radiant-10 spray
"Fantastisk glans, fukt och vård ger denna leave-in spray. Håret stärks och skyddas mot miljömässiga påverkningar. Proteiner sluter in färgen i ditt hår så att den håller längre"
360 kr/ 170 ml
 
 
5. MODELCO Cheek + Lip Tint, Rosy Red (fullsize)
"FÅ den perfekta illusionen av naturligt rosiga kinder samt ge en fin färg till läpparna som varar länge. Gelformulan duttas på i ytterst liten mängd över såväl kinder som läppar."
155 kr/10 ml
 

Det här hade jag med problem med.. Två produkter från samma märke? Är inte hela konceptet med Glossybox att man ska få 5 olika produkter från OLIKA märken? eller har jag helt missat detta..?
Boxen är väl helt okej så överlag. Men jag hade som sagt velat ha mer tjejiga saker som tex mer smink och kanske ett par fransar med? jag vet inte ._. känns bara som om att jag blir mer och mer besviken på boxarna jag får..

Kommentarer

Postat av: Johanna (Jolimas sminkblogg)

Publicerad 2013-02-28 22:29:34

Samma sak hände mig med läppennan. Korkad idé att göra änden rosa.. Nästan lika korkat att dom skickade med två av samma märke. Och att tinten kom igen. Man blev lite bitter känner jag, fast krämen och torrschampot jag fick gjorde allt lite bättre :P

Svar: jag hade så gärna velat ha krämen! men det känns som om att jag aldrig får dom riktigt roliga sakerna andra får i sina boxar :C
Emily

Postat av: Cassandra

Publicerad 2013-03-01 19:53:58

Åhh, den håroljan är den bästa jag någonsin testat, hoppas du älskar den lika mycket som jag! :D

Svar: jag blev förvånad över hur lent håret blev efter att jag använde den OCH att den inte gjorde håret fett eller oljigt heller var ju underbart! :D
Emily

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emily

Makeup enthusiast, Love playing with it, Love buying it and I love to create characters with it. do you have questions or just wants to talk to me in general, please contact me here: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela