Trickmetolife

I just try to put color into this grey world

Tvättning av penslar!

Publicerad 2011-07-17 21:28:00 i Tutorials,

Ni vet väl att ni borde tvätta era sminkpenslar efter varannan gång ni använt dem?
Det är lugnt om du glömmer, för det är inte alltid jag kommer ihåg det heller :)

Men jag tänkte visa er hur man snabbt och enkelt tvättar dem på bästa sätt :)


Här ser ni hur smutsiga mina penslar är, Använt blix för att då ser man mycket mer än vad man gör utan. Nasty eller hur?

 


Yummieh!


Så låt oss börja!



Ta en skål och ha i vanligt diskmedel, eftersom det är baterie dödande, och tar bort smuts väldigt effektivt, och blanda det med olja. Olivolja är bäst, men vanlig rapsolja fungerar minst lika bra :)



Ta sedan och blanda ihop det och doppa din/dina penslar i det och svep det i handflatan så det blir lödder.
Och gnugga dem försiktigt i handlflatan tills loddret inte har någon färg efter sminket. Detta kan upprepad två gånger beroende på hur mycket smink det är i penslarna



Sen är det bara att skölja av dem i ljummet vatten och lägga dem på tork tills dom är helt torra :)





Enkelt och bra va?!

Och förresten! Penslarna blir löjligt mjuka när du gör såhär. Skippar du oljan så blir dom sträva eftersomdiskmedlet även tar bort fettet som är normalt i hårståna. Men iom att du har olja med i så blir dom återfuktade och mjuka!

Och detta fungerar på Äkta hår samt syntet. Mina penslar har syntet hår då jag VÄGRAR att ha något som har djurprodukter i sig. :)

Om

Min profilbild

Emily

Makeup enthusiast, Love playing with it, Love buying it and I love to create characters with it. do you have questions or just wants to talk to me in general, please contact me here: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela