Trickmetolife

I just try to put color into this grey world

Questions about elf (swedish only)

Publicerad 2012-05-07 01:47:29 i Answers,

vanja om Seventeen Forever: Jag har några frågor som du kanske kan svara på =)
HD pudret från ELF är det bra, liksom ger det en matt yta och tar bort glans i ansiktet bra och håller det länge på dagen? Har du handlat ögonskuggor från ELF och tycker du dom är dugliga? Kan du rekomendera några produkter från ELF om du har testat några? Är sugen på att beställa lite olika men jag vet inte om det är bra produkter eller ej.

Gillar dina sminkningar! =)


SVar:
Jag gillar ELF HD powder ruskigt mycket, då det håller hela dagen för min del. Men å andra sidan så har jag mer normal till torr hud så jag blir ju inte så himla oljig som vissa kan bli. Men det mattar ner bra och ser hur bra ut som helst på foton. Till en början så ser man lite blekare ut i ansiktet tills det har lagt sig, men detta handlar enbart om ett par minuter så det är egentligen ingenting att oroa sig för så.
Enda jag har i ögonskuggsväg från ELF var en liten palett med fyra ögonskuggor i (punk funk hette den om jag inte minns helt fel) Och den var "meh" tills jag använde en primer samt Nyx Jumbo pencil i färgen milk under. Sen har jag visserligen fått med en palett med 6 färger en gång när jag beställde med, och den svarta i den var verkligen svart, men dom andra var man tvungen att ha något under för att det skulle bli bra. helt okej att blanda ut med, och med det priset för paletterna så är det egentligen ingenting att gråta över. Har dock hört att kvalitén skall skifta mellan dom olika paletterna, så ah.
Jag har inte hunnit testa så himla mycket därifrån än, Men jag rekommenderar ELFs HD puder som är en dupe av Makeup forevers HD puder som dom säljer, bara att den från elf är way billigare. Sen är nagellacken därifrån helt okej när det kommer till hållbarhet och torktid, + att dom har en del fina färger. Hmm finns det något mer jag har haft därifrån..? AH jo! deras ansikts primer är med helt okej om man inte har allt ör oljig hy, Visserligen har den klarat av en hel spelning med mycket bodyswings och breakdowns haha! använt den på sångaren i I'd name it Marla ett antal gånger nu, och då har sminket suttit nästan vart det ska, om man bortser från allt svett, haha! Har även testat en del läpp produkter, dock så tror jag mitt läppstift jag hade därifrån har blivit stulet, det var annars en sjukt fin hallonröd nyans på den som passade perfekt in på vintern, och så luktade den hallon med!
Deras tinted moisturizer är totalt värdelös, den bara klumpade sig och blev hur konstig som helst, spelade ingen roll hur jag än applicerade den. Den såg ut som fan ändå. Det är väl det jag har att säga skulle jag tro. Du kan ju se här nedan där ag använt den paletten med dom 4 färgerna, samt swatches på dom om det skulle hjälpa.



Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-05-07 13:21:39

Jag har testat svinmycket från ELF så varit jag nöjd med dem sen 2 år tillbaka. Kan rekommendera mineral läppstiften, mineralmascaran (som hittas under studiokategorin) och deras krämögonskuggor!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emily

Makeup enthusiast, Love playing with it, Love buying it and I love to create characters with it. do you have questions or just wants to talk to me in general, please contact me here: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela